دانستنی

مهمترین نکته برای اینکه سایت پرفروش داشته باشیم

نویسنده : مدیریت
مهمترین نکته برای اینکه سایت پرفروش داشته باشیم

دوست گرامی سلام

در ابتدای این مقاله از شما ‍میخواهم کمی صبوری به خرج دهید چون شاید از نظر شما این محتوا کمی خسته کننده و یا حتی ساده بیاید ولی اگر یک کارآفرین تازه کار مخصوصا در حوزه تجارت الکترونیک هستید پیشنهاد می‌کنم آن را تا آخر مطالعه کنید و مطمئن باشید که به نکات مهمی که شاید می‌دانستید ولی تا امروز به آنها توجه نمی‌کردید پی می‌برید.

یک روز در یک سایت آموزش کسب و کار به این جمله برخوردم "تجارت یعنی بازی اعداد" . واقعا هم درست می گفت چون:

  1. میزان فروش و درصد سود هر کسب و کاری تعیین کننده اصلی موفقیت آن کسب و کار است.
  2. هرچه تعداد مشتری بیشتری به صاحب کسب و کار مراجعه کند میزان فروش و در نتیجه درصد سود آن بیشتر است.
  3. هر قدر تعداد افرادی که از وجود یک کسب و کار و نحوه دسترسی به آن آگاه باشند بیشتر باشد میتوان نتیجه گرفت مشتری بیشتری به آن کسب و کار رجوع میکنند.
  4. برای اینکه افراد بیشتری را آگاه کنیم
  1. اول باید ویترین کسب و کار را در مکان پربازدید در معرض دید قرار دهیم
  2. دوم آنکه در مورد مزایای کسب و کارمان تبلیغ کنیم و هر چقدر تعداد این تبلیغ ها بیشتر باشد فروش بیشتری خواهیم داشت.

تمام این موارد هم در تجارت سنتی و هم در تجارت الکترونیک مهم است.

و نکته خیلی مهمی که در تجارت الکترونیک معمولا در کشور ما، هنگام راه اندازی به آن کمترین توجه میشود میزان بازدید و آگاهی دهی به افراد است.

قبل از اینکه یک سایت طراحی کنیم باید به این موضوع فکر کنیم که چطور میتوانیم بازدید سایت مان را افزایش دهیم. همچنین چطور میتوان بازدیدکننده سایت را به یک مشتری وفادار تبدیل کنیم.

برای اینکه بتوانیم بازدیدکننده سایت را به مشتری وفادار تبدیل کنیم باید بتوانیم اطلاعات تماس او را بگیریم و در زمانهای متعددی با او تماس بگیریم و پیشنهادی مقرون به صرفه به او بدهیم پیشنهادی که به راحتی نتواند آن را رد کند. با اینکار ما یک شبکه از مشتریهای بالقوه میسازیم که میتوانند در زمانها و مکانهای مختلف به رشد کسب و کار اینترنتی ما کمک کنند.

برای اینکه بتوانیم پیشنهاد رد نشدنی به آنها بدهیم باید نیازهای احتمالی آنها را بشناسیم و برای چند نیاز مهم آنها راه حل پیدا کنیم و در زمانهای متناوب به آنها اطلاع رسانی کنیم.

در مرحله بعد باید بررسی کنیم که کدام نیاز و کدام پاسخ بیشترین بازخورد و استقبال را داشته و بعد بر اساس آن روش بازاریابی اصلی خودمان را دوباره طراحی کنیم شاید در این مسیر متوجه شویم باید تغییراتی در محصول، نوع ارائه و یا حمل و نقل و یا حتی تغییراتی در سایت و ... را بدهیم.

دقت کنید که این مراحل باید بارها اجرا شوند و هر دفعه متوجه نیازهای جدیدتر شوید چون دنیا همواره در حال تغییرات جدید است. چون آدمها با بالارفتن سنشان معمولا رفتارها و نیازهایشان تغییر کند بر اساس آن باید دوباره تصمیم گیری کنیم.

در اینجا هم اعداد و ارقام نقش بسیار مهمی ایفا میکنند. هر چقدر تعداد نیازهای بیشتری را پیدا کنیم یک قدم بیشتر به جامعه هدفمان نزدیکتر میشویم و هر چه تعداد پاسخ ها به نیازها بیشتر باشد طیف گسترده تری از انسانها را به خود جلب میکنیم و در نتیجه میتوانیم شبکه بزرگتری از مخاطبان را برای خود درست کنیم.

پس هنگامی که میخواهید کسب و کاری را شروع کنید از همان ابتدا به اعداد و ارقام توجه کنید و حتی سعی کنید آنها را پیش بینی کنید. در ابتدا کار پیش بینی کند در ابتدا با میزان سرمایه فعلی چقدر میتوانید مخاطب را جلب کنید و به چه تعداد از آنها میتوانید خدمات ارائه دهید.

لینک کوتاه: https://bdclinic.ir/go/Pos-5-15