دانستنی

تبلیغات چیست

نویسنده : مدیریت
تبلیغات چیست؟ و مراحل اجرای تبلیغات کدام است؟

بطور کلی تبلیغات هر نوع ارتباطی عمومی را که منجر به اطلاع رسانی در مورد محصول، خدمات یا نام تجاری (برند) شود تبلیغات میگویند. این ارتباط عمومی در تجارت، 2 ویژگی باید داشته باشد :

  1. این ارتباط به کسب درآمد منجر شود.
  2. دومین ویژگی این ارتباط عمومی، این است که منجر به تاثیرگذاری ذهنی در مخاطب شود. ( برندسازی)

 

اجرای تبلیغات شامل 2 بخش اصلی است:

  1. بخش هنری :

تبلیغات معمولا همراه با جلوه های هنری است. این جلوه های هنری شامل نویسندگی محتوا، طراحی گرافیکی و جلوه های بصری برای نمایش فیلم و انیمیشن است.

  1.  بخش انتشار در رسانه ها:

این رسانه ها ( تلویزیون، رادیو، شبکه های اجتماعی، بیلبرد و ...) بر اساس نوع مخاطب و نوع تبلیغ انتخاب میشوند و مواردی که در بخش هنری تبلیغات آماده شده‌اند را در آنها منتشر می‌کنند.

اما یک نکته خیلی مهم در انتشار تبلیغات در رسانه ها وجود دارد و آن این است که مخاطب‌های هدف شما در رسانه انتخاب شده، چه تعدادی هستند و ممکن است چند درصد از این مخاطب ها تبلیغ شما را ببینند؟!

این تخمین یکی از وظایف شرکت های تبلیغاتی است و معمولا هم کار راحتی نیست به همین دلیل، بیشتر شرکت‌های تبلیغاتی فقط بخش هنری را به عهده میگیرند و پرمخاطب‌ترین رسانه‌ها مانند تلویزیون، بیلبورد و رادیو را انتخاب می‌کنند چون تعداد افراد  حاضر در این فضاها، میلیون‌ها نفر در طول یک روز است و به همین دلیل تبلیغ شما، حتما دیده میشود. این نوع تبلیغات را "تبلیغات اشباع" میگویند معمولا هم منجر به فروش بالا می‌شود که از مزایای آن است ولی مسئله اصلی آن هزینه بسیار بالای آن است.

اگر بودجه تبلیغاتی شما بالای 3 میلیارد در ماه است این رسانه ها گزینه خوبی هستندولی اگر بودجه های تبلیغاتی کمی دارید مانند بودجه های زیر 200 یا 100 میلیون دارید باید از رسانه های دیگر برای انتشار تبلیغات خوداستفاده نمایید رسانه‌هایی مانند شبکه های اجتماعی. شاید فکر کنید که اکثر شبکه های اجتماعی فیلتر شده‌اند و البته هم همینطور است ولی هنوز هم مخاطبان زیادی در آنها هستند و همچنین ظرفیت های زیادی هم در شبکه های اجتماعی داخلی وجود دارد که میتوانید از آنها بهره ببرید شبکه های اجتماعی مانند روبیکا، سروش، آپارات، نماشا و ...

همچنین ارسال تبلیغات از طریق ایمیل و پیام کوتاه که جزء ارزانترین رسانه ها محسوب می‌شوند را می‌توانید استفاده نمایید.

ایمیل مارکتینگ یک روش تبلیغاتی جدایی ناپذیر در تبلیغات اینترنتی محسوب می‌شود به گونه ای که این روش ارزان، علاوه بر افزایش فروش، به برندسازی مجموعه شما نیز کمک کند. البته نکاتی در اجرای آن وجود دارد که بهتر است با یک متخصص دیجیتال مارکتینگ مشورت کنید در این راستا می‌توانید از خدمات تبلیغات مجموعه ما (مرکز خدمات کسب و کار تخصصی علوم پزشکی و سلامت) استفاده نمایید.

لینک کوتاه: https://bdclinic.ir/go/Pos-5-9