دانستنی

توسعه تولید قراردادی (CDMO) چیست؟

نویسنده : مدیریت

روش توسعه تولید قراردادی در واقع برون سپاری بخشی از فرآیند کسب و کار است. در سال 1999 میلادی شرکت های دارویی از ظرفیت کارخانه دارهایی که خط تولید داشتند برای تولید انبوه محصولی که آنها طراحی کردند استفاده می‌کردند در آن زمان به این روش CMO (Contract Manufacturing Organization) یا همان پیمانکاری می‌گفتند.

در طی سالهای بحران اقتصادی جهان، روش پیمانکاری به تنهایی نمیتوانست در زمینه برخی مشکلات همچون بهینه سازی محصولات، خدمات پس از فروش و .. به شرکتهای اصلی کمک کند از اینرو، شرکتهای توسعه تولید قراردادی (Contract Development Manufacturing Organization) به وجود آمدند این شرکتها در واقع شرکاء تجاری بودند که بعد از تولید محصول اولیه توسط شرکتهای نوظهور، با عقد قراداد شراکت در مراحل بعدی یعنی پیداکردن سرمایه گذار، گرفتن مجوزها، همکاری با کارخانه های تولیدی و ... به شرکت اصلی کمک میکردند و به همین دلیل شرکت اصلی میتوانست با فراغت بیشتری به توسعه محصولات و دیگر موارد کسب و کار خودش بپردازد. شکل زیر یک اینفوگرافی کلی در مورد خدمات توسعه تولید قراردادی است.

مرکز توسعه و تولید قراردادی  Contract Development Manufacturing Organization

خدمات توسعه تولید قرارداد مرکز تخصصی خدمات کسب و کار سلامت

با توجه به تجربه های قبلی مدیران مرکز خدمات کسب و کار سلامت کوک کلینیک  در زمینه استفاده از روش توسعه تولید قراردادی، این مجموعه هم اکنون آماده ارائه این نوع خدمات به کارآفرینان جوان و مستعد است.

 هم اکنون مرکز خدمات کسب و کار سلامت کوک کلینک با مرکز نوآوری و آزمایشگاه تخصصی پژوهشی نیز همکاری مینماید و در این راستا نیز میتواند به ارائه خدمات بپزدازد.

 

لینک کوتاه: https://bdclinic.ir/go/Pos-4-13